מה הקשר בין שב"ק ס' ויעקב פרי?

ארגון בוגרי אוניברסיטת תל אביב ממשיך במסורת המפגשים עם בוגרים מעוררי השראה, והפעם שופך אור על הפקולטה למדעי הרוח בעזרת מספר בוגרים ידועים שלה.

25 דצמבר 2017
ערב של השראה, מוזיקה ורוח

ארבעה בוגרים בולטים השתתפו בערב של השראה ומוזיקה, וסיפרו בזה אחר זה על הרוח שלקחה אותם לכיווני ההצלחה המרתקים שלהם: ח"כ יעקב פרי ממפלגת יש עתיד, קרן אלעזרי, אנליסטית וחוקרת סייבר באוניברסיטת תל אביב, מוטי אלמליח, מנכ"ל בזק בינלאומי וד"ר עמיר ירוחם, זמר והיסטוריון, חבר בלהקת שב"ק ס'.

 

חשיבותם של לימודי מדעי הרוח עלו בדברי הברכה של נשיא האוניברסיטה פרופ' יוסף קלפטר, שאמר: "האוניברסיטה דורגה במקום 9 בעולם במספר היזמים בוגרי תואר ראשון אשר הקימו חברות שגייסו הון. 20% מיזמים אלה הם בוגרי מדעי הרוח - ההוכחה לכך שבוגרי מדעי הרוח משתלבים בכל תחומי העשייה המרכזיים במשק". 

 

ראש ארגון בוגרי אוניברסיטת תל אביב, סיגל אדר, אמרה: "על אף ש-25% מסך 180 אלף בוגרי אוניברסיטת תל אביב הם בוגרי מדעי הרוח, חלה ב-25 השנים האחרונות ירידה של 32% במספר הנרשמים ללימודי מדעי הרוח במדינת ישראל".

 

דיקן הפקולטה למדעי הרוח, פרופ' ליאו קורי, אמר: "הפקולטה למדעי הרוח פעילה ותוססת ורחוקה מלהיות ב"משבר". אנו מחפשים דרכים חדשות להתמודד גם עם הירידה במספר הנרשמים".

 

ח"כ יעקב פרי היה הדובר הראשון, ואמר: "לימודיי לתואר במזרח תיכון ריתקו אותי. בעקבות כך ובהיותי עוד סטודנט, בחרתי להתגייס לשירות הביטחון הכללי. מדעי הרוח, ביחד עם עולם המוזיקה, הם שהעניקו לי את הכלים לבחירות שעשיתי במהלך חיי. מהם שאבתי את יכולות האלתור, עבודת צוות לצד ניצוח ומשמעת. בכל צומת קבלת החלטת הבנתי כי איננו צריכים לשים גבולות בין עולמות התוכן השונים המרכיבים אותנו... כלים ממקום אחד יתחברו למקום אחר, כפי שעולם התוכן ממנו באתי שירת אותי בכל תפניות חיי".

ח"כ יעקב פרי. צילום: ניב קנטור

אחריו עלה מנכ"ל בזק בינלאומי מוטי אלמליח שסיפר: "במבט לאחור, לימודי מדעי הרוח נתנו לי פרספקטיבה וחשיבה רחבה של תפיסת עולם יצירתית, חדשנית ולא שגרתית, שסייעה לי להצלחה כמנהל עסקים. מקצועות העתיד בעידן החדש יחייבו שילוב בין מדעי החיים והטכנולוגיה וחשיבה פילוסופית אמנותית, שהכרחית להבנת תהליכים לפיתוחים ולמימוש רצונות בני האדם".

מנכ"ל בזק בינלאומי מוטי אלמליח. צילום: ניב קנטור

קרן אלעזרי חיזקה את דבריו בהרצאתה ואמרה: "הלימודים במסגרת מדעי הרוח עזרו לי לפתח חשיבה ביקורתית ואנליטית ביחס לעולם ולמהלך ההיסטוריה. באופן דומה מאוד לקהילת ההאקרים , בוגרי ובוגרות מדעי הרוח הם אלו מאתנו שלא מקבלים את המציאות כמות שהיא כנתון ללא דיון. הם אלו ששואפים לשנות את העולם, לפרוץ את המוסכמות, לאתגר תפיסות קיימות, להצביע על כשלים מערכתיים. הם אלו שמציעים פרדיגמות חדשות שיעצבו את עתידנו".

קרן אלעזרי, אנליסטית וחוקרת סייבר באוניברסיטת תל אביב. צילום: ניב קנטור

אחרון עלה ד"ר עמיר ירוחם ושיתף: "לא הגעתי לאוניברסיטה משיקולי קריירה ומה שהשאיר אותי בלימודים היה רק הרצון לדעת והשאיפה להרחיב את אופקי. הלימודים היו חוויה מכוננת ששינתה את נקודת מבטי על העולם ועיצבה, במודע או שלא, גם את פעילותי כאומן וכיוצר".

ד"ר עמיר ירוחם, זמר והיסטוריון, חבר בלהקת שב"ק ס'. צילום: ניב קנטור

את האירוע אירחו ראש ארגון בוגרי אוניברסיטת תל אביב סיגל אדר ומנהלת ארגון הבוגרים סיגלית בן חיון, והוא נחתם במופע מחווה לשיריהם של בוב דילן, לאונרד כהן וסיימון וגרפונקל.

 

בין הבוגרים שהגיעו ונהנו:

 מנכ"ל ובעלי אמנת שמואל בראור, נשיא בית המשפט המחוזי מחוז מרכז-לוד השופט אברהם טל, איש העסקים אפרים קונדה ובתו סיון (אף היא בוגרת), יו"ר אגודת ידידי אוניברסיטת תל אביב אמנון דיק ורבים אחרים .

מחדשים קשר

לצורך איתור וזיהוי במערכת
To prevent automated spam submissions leave this field empty.
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>