דייט ראשון עם אוניברסיטת תל אביב

לקראת פתיחת שנת הלימודים תשפ"ג, במסגרת יום אוריינטציה לסטודנטיות וסטודנטים שמתחילים שנה ראשונה בתואר ראשון, ערך ארגון בוגרות ובוגרי אוניברסיטת תל אביב, בראשותה של סיגלית בן חיון, פאנל של בוגרות ובוגרים מעוררי השראה, שסיפרו את סיפורם מעת סיום לימודיהם ועד להצלחתם המקצועית והאישית

27 אוקטובר 2022
דייט ראשון עם אוניברסיטת תל אביב
צילום: חן גלילי

ואלה הבוגרות והבוגרים:

  • אלון ארבץ, בוגר הפקולטה למשפטים, מייסד שותף של חברת IntSights.
    אינטסייטס עוסקת במתן התראות מודיעין לפני מתקפות סייבר ונמכרה לחברת Rapid7 ב-335 מיליון דולר.
  • עדי אופק, בוגרת הפקולטה לניהול, CEO, Mercedes Benz Tech hub, TLV
  • עומר כילף, בוגר הפקולטה להנדסה והפקולטה לניהול, מייסד ומנכ"ל Innoviz Technologies.
    אינווויז היא חברת הסטארט-אפ הישראלית הראשונה שנכנסה לוול סטריט באמצעות מיזוג עם ספאק, ובשנה האחרונה סגרה עסקה של 4 מיליארד דולר להטמעת הטכנולוגיה שפיתחה בכל רכבי חברת פוולקסואגן.
  • קארן שווק, בוגרת הפקולטה לניהול, בעלים ומנכ"ל Lucid השקעות בע"מ
  • תומר בלושטיין, בוגר הפקולטות למדעים מדויקים ולמדעי החיים, מייסד פינק פארק וסמנכ"ל פיתוח עסקי רשת בית בכפר
  • מנחה הפאנל נועם פורר, בוגר תואר ראשון בתקשורת ומדע המדינה ותואר שני בחוג לתקשורת בפקולטה למדעי החברה, סמנכ"ל ניו-מדיה וחדשנות בחברת בן חורין אלכסנדרוביץ'.

 

במהלך הפאנל ציין אלון ארבץ שהוא חב רבות לאוניברסיטה: את שותפיו העסקיים הכיר באוניברסיטה והמשרדים ששמשו את הסטארטפ הראשון שלו היה חדר 
בספרייה למדעי החברה, לניהול ולחינוך ע"ש ברנדר-מוס באוניברסיטת תל אביב, לה חזר והעניק תרומה כאשר הצליח כלכלית ויכל להכיר תודה על ההשקעה בו. 

 

כאשר עלתה מהקהל שאלה לגבי הכדאיות להשקיע זמן בפעילות ציבורית בקמפוס למרות עומס הלימודים, סיפר אלון על התרומה הרבה של פעילותו באגודת הסטודנטים והסטודנטיות להצלחתו העסקית, שכן הפעילות הציבורית סייעה לו לפתח רשת של היכרויות והעניקה לו יכולות שתרמו רבות לחייו המקצועיים, ולכן אמר כטיפ לסטודנטים - למדו וקבלו השראה מסטודנטיות וסטודנטים שלומדים שנה או שנתיים מעליכם, שאלו שאלות רבות ועסקו בפעילות התנדבותית רלוונטית למה שתרצו לעסוק בו בעתיד – זו השקעה שתחזיר את עצמה.

 

כאשר נשאל מי המרצה שהשפיע עליך ביותר, ציין כי נשיא האוניברסיטה פרופ' אריאל פורת השפיע ומשפיע על דרך חשיבתו עד עצם היום הזה.

 

עדי אופק, שבמסגרת הקריירה הבינלאומית שלה חייתה ופעלה באסיה שנים רבות, ציינה כי הלימודים הכשירו אותה לשינויים ואפשרו לה להתקדם גם לתפקידים שלא האמינה מראש שתיבחר אליהם. הסבירה למשתתפים שאמנם יש בימינו טרנד של צעירות וצעירים טכנולוגיים שבוחרים שלא ללמוד ונכנסים ישירות לתעשיית ההייטק, אך היא, כמנכ"לית, כאשר היא רואה בקורות החיים שמועמד למד וסיים תואר אקדמי – היא מבינה שמדובר פה באדם שמשקיע בעצמו ובעתיד שלו ומבין כמה זה חשוב. 

כטיפ לסטודנטיות וסטודנטים הלומדים בתחומי מדעי הרוח, מדעי החברה והאמנויות בעולם טכנולוגי, הסבירה שבסל הכלים של כל אחת ואחד מאתנו יש כמה וכמה יתדות שאספנו במהלך לימודינו והניסיון המקצועי שלנו. כדי להיכנס לתחום חדש מספיק למצוא יתד אחד משיק, וסביבו ללמוד את התחום החדש. היא הדגימה זאת מהקריירה שלה וסיפרה שנכנסה לחברת 'מרצדס' בזכות היתד שסיפק לה הרקע האקדמי בתחום הניהול, אך כיום היא מנהלת מרכז מחקר בתחום הסייבר – תחום שהיה זר לה לחלוטין ואותו דאגה להכיר וללמוד לעומק בכדי להצליח בתפקיד. כיום – היא האישה היחידה בצוות ההנהלה הבכירה של מרצדס העולמית.  

גם עומר כילף הדגיש את חשיבות הלימודים באוניברסיטה ואת העובדה שרבים בחברה שלו הם בוגרות ובוגרי האוניברסיטה. 
כטיפ עודד את המשתתפות והמשתתפים ללמוד מה שהם באמת אוהבים, לעסוק בפעילות שמאתגרת אותם ותביא להם הנאה רבה. 

קארן שווק הזכירה את אתגריה הייחודיים כעולה חדשה ואת העובדה שהאוניברסיטה נתנה לה כלים לחשיבה ביקורתית, שאפשרו לה להתפתח, להעז ולשגשג.

 

תומר בלושטיין אמר לסטודנטים שהוא נרגש להיות במעמד זה ומקנא בתחושה שלהם והיה רוצה לעשות את הדוקטורט שלו. הוא ציין כי הלימודים בפקולטה למדעי החיים נתנו לו כלים ששימשו אותו בסטרטאפ שלו Pink Park, בו יישם שיטה ממדעי החיים על מצוקת החנייה בתל אביב, לאחר שהרצאה ששמע באוניברסיטה גרמה לו לנסות לחשוב על בעיה אותה יוכל לפתור.

 

כל ששת המשתתפים ציינו כמה הם גאים להיות בוגרות ובוגרי האוניברסיטה. בתום המפגש, נותרו וענו באופן אישי לסטודנטיות וסטודנטים טריים שפנו אליהם עם שאלות ועצות פרטניות.  
 

מחדשים קשר

לצורך איתור וזיהוי במערכת
To prevent automated spam submissions leave this field empty.
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>