מרימים כוסית לשנה החדשה וצופים בלעדית בסרט "קריוקי"

לרגל השנה החדשה, הוזמנה קהילת בוגרות ובוגרי אוניברסיטת תל אביב להקרנה בלעדית ומיוחדת לסרט המדובר "קריוקי" בקולנוע לב דניאל שבהרצליה

02 אוקטובר 2022
הקרנה מיוחדת של הסרט "קריוקי" לבוגרות ובוגרי אוניברסיטת תל אביב

לאחר הקרנת הסרט נערך שיח עם הבמאי והתסריטאי של הסרט משה רוזנטל, בוגר ביה"ס לקולנוע ולטלוויזיה ע"ש טיש בפקולטה לאמנויות באוניברסיטת תל אביב והשחקן הראשי ששון גבאי זוכה פרס אופיר הרביעי שלו על משחקו בסרט ובכך הפך לשחקן המעוטר ביותר בהיסטוריה של הקולנוע הישראלי, בוגר החוג לאמנות התיאטרון בפקולטה לאמנויות וביה"ס לפסיכולוגיה בפקולטה למדעי החברה באוניברסיטת תל אביב, אותו הנחתה יעל שוב, סופרת ומבקרת קולנוע, בוגרת הפקולטה למדעי הרוח וביה"ס לקולנוע ולטלוויזיה ע"ש סטיב טיש בפקולטה לאמנויות.

 

סיגלית בן חיון, מייסדת שותפה וראש ארגון בוגרות ובוגרי אוניברסיטת תל אביב, בירכה את המשתתפים לשנה החדשה וציינה כי מיד לאחר החגים תיפתח באוניברסיטת תל אביב שנת הלימודים  האקדמית החדשה עם 29,000 סטודנטיות וסטודנטים, אוניברסיטת המחקר הגדולה בישראל. 

כמו כן קראה לבוגרים להזמין את מי שיש בסביבתם סטודנטיות וסטודנטים שנה ראשונה בתואר ראשון לקחת חלק בפאנל המתקיים לראשונה במסגרת יום האוריינטציה "דייט ראשון עם אוניברסיטת תל אביב", שדובריו הם בוגרות ובוגרים מעוררי השראה, המשתפים בסיפורם על דרכם מיום סיום הלימודים ועד להצלחתם המקצועית והאישית. 

 

 

משה רוזנטל סיפר על הדרך שלו מאז סיום לימודי הקולנוע ב-2011 עד ל׳קריוקי׳, הסרט הראשון שלו באורך מלא. הוא סיפר שהחל להפיק קליפים ומשם התקדם לסרטים קצרים כדי לבנות תיק עבודות שייראה שהוא יוצר שכדאי להשקיע בו. ובסופו של דבר הראשונים להשקיע בו היו ירון בלוך, ראש ביה״ס לקולנוע ע״ש סטיב טיש וחברת ההפקה גאידמוס  של בית הספר, דרך הקרן לעידוד סרטים של בוגרי בית הספר.

 

ששון גבאי, שזו הפעם הראשונה שלקח חלק באירוע של אוניברסיטת תל אביב, סיפר על דרכו לתוך עולם התיאטרון כנער שרצה להיות שחקן והתבייש בכך, שעשה בהיחבא אודישן ללהקה צבאית ולא התקבל, ובמהלך שירותו במצ״ח החל ללמוד תיאטרון באוניברסיטת תל אביב אצל פיטר פריי, ממייסדי החוג לאמנות התיאטרון באוניברסיטת תל אביב. התנאי היחיד של פריי להצטרפותם של החיילים לכיתתו היה שגם יקחו חלק פעיל בשיעורים ושם גילה ששון גבאי שזו התשוקה שלו וזה הייעוד שלו.

 

יעל שוב שאלה את משה רוזנטל - בהתחשב בכך שבדרך כלל יוצרי קולנוע עושים סרטים על עצמם - כיצד קרה שהסרט הראשון שלו עוסק דווקא בדמויות מדור אחר ממנו, במקום אחר בחייהם?
על כך סיפר רוזנטל שבנה את הסרט מתוך התבוננות בהוריו, לאחר מקרה ספציפי בו ביקשו ממנו לאתר עבורם בפייסבוק זוג שהכירו באירוע. הסיטואציה התחברה אצלו לחוויות שלו מתקופת התיכון, של רצון להתחבב על דמות זוהרת ומרשימה, חוויה שתופסת את כולנו בתקופות שונות ובגילאים שונים. 

 

גם רוזנטל וגם גבאי הרעיפו שבחים על השחקנית ריטה שוקרון, שכמו גבאי זכתה בפרס אופיר על משחקה בסרט, וסיפרו הן על הרגש שהביאה לתוך דמותה של טובה והן על האופן שבו בנתה את הדמות בעזרת מלתחתה של אמה של משה, שהוסיף שכל התלבושות של טובה בסרט הן בגדים שאמו עיצבה לעצמה ולבשה לפני שחיבר אותה עם ריטה, חיבור שהיה חזק ומיידי. 

 

יעל שוב ציינה שהסרט, ואופיו המוזיקלי, יתאים מאוד לפורמט של מיוזיקל, ושאלה את רוזנטל האם יש מחשבות ליצור לו גרסה כזו. משה רוזנטל השיב שישמח אם הפרויקט יתפתח לכיוון כזה, וששון גבאי סיפר על חוויית המשחק שלו במחזות זמר ותפקידו בגרסת המיוזיקל של ׳ביקור התזמורת׳, אותו הופיע כ-300 פעמים בברודוויי ועוד 500 בסיבוב ההופעות הנודד. לסיכום הנושא - נשאל גבאי האם ירצה להשתתף ב׳קריוקי - המיוזיקל׳ והשיב שישמח מאוד.

 

ששון גבאי סיפר שמה שמעניין אותו בעשייה קולנועית זה תהליך הלמידה הבלתי נגמר שלו כשחקן - עם עצמו ומול במאים ויוצרים, בכל פרויקט מחדש. על העבודה עם משה רוזנטל אמר שלכל אורך הדרך בלט הידע הקולנועי של רוזנטל והערכה להצלחות העבר, והוא העריך את עצם הרצון של רוזנטל לעסוק בדמויות מבוגרות ובתהליכים שעוברים עליהן.

 

לשאלת הקהל , האם השפיע הסרט על יחסיהם של הוריו, סיפר רוזנטל שהאמת היא שממש עכשיו הם נמצאים ברודוס, כמו מאיר וטובה, ושהנסיעה הזו באה כמסיבת סיום לקיץ מלא בחוויות והתרגשות מאז יציאת הסרט.

 

שאלה נוספת מהקהל היתה האם קהל צעיר יכול להתחבר לעלילת הסרט, שעוסקת בזוג מבוגר מהם. רוזנטל השיב שאפילו קהלים בפסטיבלים בינלאומיים, כמו למשל בטרייבקה, שלא מבינים ניואנסים ישראליים, עדיין צחקו ובכו והתרגשו, אז כנראה שכן. גבאי חיזק והוסיף שהחוויה היא חוויה מוכרת בכל גיל, ויש כאלה שמתחברים ממקום אישי ואחרים שמזהים בסיפור את ההורים שלהם, אבל הבסיס של הכל היא החוויה האנושית האוניברסלית.

 

 בין הבוגרות והבוגרים שלקחו חלק:

  • יואל בראל, מייסד ומנכ"ל טראקס
  • תומר בלושטיין, מייסד פינק פארק וסמנכ"ל פיתוח עסקי רשת בית בכפר, חבר בוועד המייעץ של ארגון בוגרות ובוגרי אוניברסיטת תל אביב
  • קרן שקד, חברה בוועד המייעץ של ארגון בוגרות ובוגרי אוניברסיטת תל אביב, Head of Experience Management, AKT Global
  • תמיר גילת, יו"ר הקרן לחקר הסרטן בישראל וחבר בחבר הנאמנים של אוניברסיטת תל אביב
  • פרופ' נועם אליעז, דקאן הפקולטה להנדסה באוניברסיטת תל אביב 
  • ד"ר דפנה אבינאלי, שופטת בדימוס, ראשת המכון לאמנויות המשפט
  • נועה אשר, מנכ"ל  NTT
  • ארז ברון, יו"ר סמארט פילמס בע"מ
  • אייל אסא, CBO at Prisma Photonics
  • יגאל לבון, מנכ"ל יעף
  • טל בכלר, אוצרת
  • אילן אביטל-זורמן, יו"ר נוטק מדיקל 
  • רותי מקבי, מנהלת מוזיאון יעקב אגם
  • דבי פישמן, מנכ"ל ובעלים "סופרביל"
  • שמחה גיל, מפקחת במשרד החינוך
  • רענן גלעדי, שופט 
  • ד"ר ליאת אדרי, מומחית בגנטיקה רפואית ועוד רבים 

 

אודות ארגון בוגרות ובוגרי אוניברסיטת תל אביב
 

לאוניברסיטת תל אביב  מעל ל-200,000 בוגרות ובוגרים, בהם רבים הנמנים על מובילי העשייה במדינת ישראל ,אשר מכהנים תפקידי מפתח בעולם המשפט, בתעשיית ההיי-טק, בבתי החולים, בכלי התקשורת, במערכת החינוך והתרבות וכמובן באקדמיה. מטרת ארגון הבוגרות והבוגרים היא מינוף יכולת ההשפעה של בוגרות ובוגרי האוניברסיטה ככוח תורם לחברה הישראלית, מתוך רצון לשרת את הבוגרות והבוגרים באשר הם על ידי שיתוף בידע ויצירת נטוורקינג מקצועי, כמו גם באמצעות יצירת הזדמנויות מעוררות השראה לבוגרות והבוגרים בארץ ובעולם. משימת ארגון בוגרות ובוגרי אוניברסיטת תל אביב לטפח  קהילה שמשנה עולם .
 

לצפייה באלבום התמונות מהאירוע בפייסבוק>

צילום: כפיר סיון 

מחדשים קשר

לצורך איתור וזיהוי במערכת
To prevent automated spam submissions leave this field empty.
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>