מפגש עם סיון רהב מאיר על ניו מדיה, אולד מדיה, משפחה וקריירה

ארגון בוגרי אוניברסיטת תל אביב בראשות סיגלית בן חיון אירח מאות משתתפים למפגש אישי עם אשת התקשורת והמרצה סיון רהב מאיר, בוגרת הפקולטה למדעי החברה והפקולטה לניהול של אוניברסיטת תל אביב, לשיח על ניו מדיה, אולד מדיה, משפחה וקריירה.

29 דצמבר 2021

את המפגש פתח עמוס אלעד, סגן נשיא האוניברסיטה לקשרי חוץ, פיתוח משאבים וענייני בוגרים אשר אמר: "אוניברסיטת תל אביב רואה את בוגריה כקטר המניע של משק הישראלי והכלכלה העולמית. ואכן, רק לאחרונה נבחרה אוניברסיטת תל אביב במקום ראשון מחוץ לארצות הברית (והשמיני בעולם כולו) במספר היזמים שגייסו הון בשנת 2021 לפי מדד פיצ׳בוק. זכייה זו הינה כמובן מקור גאווה גדול מבחינתנו והוכחה כי אנו עומדים בהצלחה ביעד שהצבנו לעצמנו להיות היצואנים הגדולים ביותר של מובילי השוק והכלכלה הגלובלית, אך יותר מכל זוהי תוצאה של ההשקעה הבלתי מתפשרת שלנו בארגון הבוגרות והבוגרים של האוניברסיטה בהובלתה של סיגלית בן חיון, אשר רואה לנגד עיניה בראש ובראשונה את המטרה לייצר קהילה משנת עולם המורכבת כולה מבוגרינו ומהבוגרות והבוגרים לעתיד."

 

סיון רהב מאיר, אשר החלה את לימודיה באוניברסיטת תל אביב בגיל 16, היא בוגרת הפקולטות למדעי החברה ולניהול. בדבריה התייחסה להתפתחות המקצועית שלה ולמספר נושאים אקטואליים העומדים על סדר יומה של התקשורת בעידן הקורונה:

"בשנתיים האחרונות, מאז פרוץ המגיפה, כולנו הפכנו לצרכני תקשורת כבדים דרך המסכים. גם מי שלא היה מכור קודם לכן 'איבד את הנוגדנים' והתמכר, כי זו הייתה הדרך היחידה שלנו לתקשר אחד עם השני. אמנם עדיין יש דבר שנקרא תעודת עיתונאי של לע״מ אבל בעידן הרשתות החברתיות, כל מכשיר טלפון חכם הוא שווה ערך לתעודת עיתונאי וכל מי שמחזיק פה בסלולרי הוא מומחה, פרשן, אפידמיולוג ואפילו רמטכ"ל. אנחנו העיתונאים עוקבים אחרי העמודים שלכם ברשתות, משם מגיע רוב התוכן, הקליל וגם הרציני."

 

"מהאמירה שפעם הטיחו בנו 'אתם שם בתקשורת!' במעין טענה, בביקורת בסגנון אתם שמאלנים מדי, אתם ימנים מדי - אני רוצה להפנות את האצבע בחזרה אליכם, הקהל: 'אתם שם בתקשורת!'. כי באמת אתם התקשורת היום. הסלולרי שלכם מייצר את התכנים."

 

"האמון בתקשורת על פי נתוני המכון הישראלי לדמוקרטיה הוא 33 אחוז בלבד. אנחנו לא מצליחים לעשות לכם סדר בבלגן, לתת פשר והקשר, להחכים. לא סתם המילה שנבחרה למילת השנה על ידי האקדמיה היא 'טרלול', רק שכל אחד אומר את זה על השני."

"יש הרבה יותר פייק ניוז כי הכל עובר יותר מהר ובלי סינון, אבל זה חלק מהמשחק החדש. עד שאוציא מהמערכת צלם לשטח, אתם כבר תשדרו בלייב. זה הופך את השיח לשטחי מצד אחד אבל מצד שני פעם היה צריך ללכת לספריה כדי לדעת מי עיר הבירה של איזו מדינה והיום מספיקה בדיקה זריזה ברשת. הכללים משתנים, נקודה, ושורש הדברים הוא כאמור שכולנו עיתונאים. ואם כולנו עיתונאים - אז כדאי שנתחיל לקחת על זה אחריות."

 

באשר לאלימות הגואה ברשתות החברתיות, אמרה סיון רהב מאיר, שחוותה לא פעם מתקפות בעצמה: "היום אדם צריך לעבור סדנת התמודדות עם שיימינג, ממש קורס הכנה. יש לזה המון השלכות, כל אחד בתקופה כלשהי בחייו יכול לעבור שיימינג, בקבוצת הווטסאפ של הכיתה או מול כל הפיד בפייסבוק. אם כולנו עיתונאים, אז צריך להיות ערוכים לכך. היו כמה גלים של מתנגדי חיסונים ש'התיישבו' לי על הדף השנה, לאחרונה 'הצל' פרסם נגדי פוסטים וזה הביא עוד גל. אדם צריך לברך גם על ביקורת כלפיו, השאלה איך וכמה. העיקר זה לבנות חוסן נפשי, בעיקר אצל צעירים שנתקלים בתופעה. איך לשמור על עצמך כשחמשת אלפים איש בשעה כותבים נגדך?"

 

"אחת הידיעות החשובות בעיניי השנה היא הידיעה שהדומיין המרכזי של השנה הוא 'טיקטוק' ולא גוגל, לראשונה. מה שאומר שהאנושות פחות ופחות עוסקת בחיפוש אחר תוכן בגוגל ויותר ויותר מחפשת סרטונים של טיקטוק. זה מעיד על משהו".

 

בין הבוגרות והבוגרים שצפו בוובינר בשידור חי:

  • ד״ר אלון נבט, סגן מנהל בי"ח בלינסון
  • ורד אורן, מנהלת היחידה לתקשורת וקשרי חוץ במכון התקנים
  • חיים רפלובסקי, מנהל הערכות לאסונות במגן דוד אדום
  • ד״ר גיא קורלנד, CTO Of Incubations בחברת הטכנולוגיה רדיס לאבס
  • יהודה אילן, מנהל הגנת סייבר בתעשייה, קבוצת מפטגון
  • אריאל רובשקין, מנכ״ל AllMeD Solutions

ועוד רבים אחרים...

 

אודות ארגון בוגרות ובוגרי אוניברסיטת תל אביב:

לאוניברסיטת תל אביב מעל ל-200,000 בוגרות ובוגרים, בהם רבים הנמנים על מובילי העשייה במדינת ישראל ,אשר מכהנים תפקידי מפתח בעולם המשפט, בתעשיית ההיי-טק, בבתי החולים, בכלי התקשורת, במערכת החינוך והתרבות וכמובן באקדמיה. מטרת ארגון הבוגרות והבוגרים היא מינוף יכולת ההשפעה של בוגרות ובוגרי האוניברסיטה ככוח תורם לחברה הישראלית, מתוך רצון לשרת את הבוגרות והבוגרים באשר הם על ידי שיתוף בידע ויצירת נטוורקינג מקצועי, כמו גם באמצעות יצירת הזדמנויות מעוררות השראה לבוגרות והבוגרים בארץ ובעולם. משימת ארגון בוגרות ובוגרי אוניברסיטת תל אביב לטפח קהילה שמשנה עולם.

מחדשים קשר

לצורך איתור וזיהוי במערכת
To prevent automated spam submissions leave this field empty.
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>