פרופ' רן בליצר מספר על עידן הרפואה המנבאת

ארגון בוגרות ובוגרי אוניברסיטת תל-אביב בראשות סיגלית בן חיון אירח כ-1000 בוגרות ובוגרים לוובינר של פרופ' רן בליצר בנושא עידן הרפואה המנבאת

30 נובמבר 2021

פרופ' רן בליצר הוא בוגר הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב, ראש מערך החדשנות ב"שירותי בריאות כללית", ראש קבינט המומחים של "מגן ישראל" להתמודדות עם נגיף הקורונה ועומד בראש החברה הישראלית לאיכות ברפואה.

 

את הארוע פתח פרופ' אהוד גרוסמן, דקאן הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב ובעצמו בוגר הפקולטה, מנהל האגף הפנימי במרכז הרפואי "שיבא" בתל השומר: "הפקולטה שלנו היא הגדולה בארץ. אנחנו מכשירים בכל שנה כ-200 רופאים ישראלים בשני מסלולים – 125 במסלול השש-שנתי המסורתי, ועוד 75 במסלול הארבע שנתי, ואנחנו הולכים לגדול השנה. כמו-כן יש לנו מסלול של כ-60 בוגרים אמריקאים שלומדים בארץ. יש לנו בפקולטה גם בית ספר לרפואת שיניים, בית ספר למקצועות הבריאות - סיעוד, הפרעות בתקשורת, ריפוי בעיסוק ופיזיותרפיה, בית ספר לבריאות הציבור, שהוא מאוד חשוב היום, וכן מרכז אקדמי ללימודי המשך שמכשיר אלפי רופאים בשנה. 19 בתי חולים ומרכזים רפואיים גדולים מסונפים לפקולטה שלנו ואנחנו מצליחים יפה בהוראה ובמחקר.

 

מאז כניסתי לתפקיד שמתי לעצמי למטרה לחזק את החלק האישיותי אצל הסטודנטים במסגרת לימודיהם. כיום אנו שמים דגש על לימוד המבוסס יותר על הבנה ופחות על יידע. בוגרינו מובילים כיום משרות בכירות בעולם הרפואה בארץ ובעולם".

 

פרופ׳ רן בליצר התייחס בדבריו בין היתר גם לדברים הבאים: ״אנחנו חיים בעידן מרגש בו בזכות הטכנולוגיה והבינה המלאכותית, הגישה של רפואה מגיבה מאוחרת מוחלפת ברפואה מנבאת, יוזמת, ומונעת. במקום לנסות לתקן את נזקי המחלה בשלב מאוחר, מתערבים בשלב מוקדם ואפילו בשלב טרום-מחלה, בו הסבירות לריפוי מלא גבוהה ונזקי הטיפול מינימליים. מדינת ישראל ככלל ושירותי בריאות כללית בפרט, נמצאים בחוד החנית העולמי במהפכה הזו - גם בפיתוח פתרונות, וגם ביישום בקנה מידה נרחב למיליוני אנשים מדי יום״. 

 

 

 בין הבוגרות והבוגרים שצפו בוובינר בשידור חי:

  • אמיר טל, המדען הראשי של "בית אקשטיין"
  • חגית אדלר, מנהלת חטיבה בקבוצת "אסם-נסטלה"
  • מירב קלו, בעלים ומנכ"ל "בתנועה"
  • עודד שטמר, מנכ"ל מחוז מרכז "לאומית שירותי בריאות"
  • עמוס בר שלו, יזם
  • רוית ברניב, דירקטורית "כללית שירותי בריאות"
  • שרון ארגוב, יועצת אסטרטגית, שטראוס אסטרטגיה בע"מ
  • טובי כרמון, מנכ"לית Talkateen

ועוד רבים וטובים

מחדשים קשר

לצורך איתור וזיהוי במערכת
To prevent automated spam submissions leave this field empty.
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>