מפגש מקוון של נשיא אוניברסיטת תל אביב עם בוגרות ובוגרים שמונו לתפקידים בכירים במשק בשנת 2020

ארגון בוגרות ובוגרי אוניברסיטת תל אביב ממשיך במסורת ההצדעה לבוגריו - מנכ"לים בכירים במשק שנכנסו לתפקידם בשנת 2020 – כולם בוגרות ובוגרי אוניברסיטת תל אביב

17 דצמבר 2020
מפגש מקוון של נשיא אוניברסיטת תל אביב עם בוגרות ובוגרים שמונו לתפקידים בכירים במשק בשנת 2020

זו השנה השנייה ברציפות בה נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' אריאל פורת, מארח, מברך ומוקיר אנשי מפתח מובילים במשק שנכנסו לתפקידים במהלך השנה החולפת, כולם ללא יוצא מהכלל בוגרות ובוגרי אוניברסיטת תל אביב. למרות שהשנה נערך המפגש בזום, עדיין שידר מכפיל כח של ממש.

 

ארגון בוגרות ובוגרי האוניברסיטה חוגג בימים אלה חמש שנים להיווסדו, בהובלת סיגלית בן חיון, שאמרה: "שנת 2020 הציבה בפנינו אתגרים חדשים שלא ידענו כמותם בעבר, ועדיין היתה פורייה וסיפקה לנו שורת מינויי בוגרות ובוגרים מגוונת מכל קצוות המשק והעשייה הציבורית - החל בבריאות, בחינוך ובתרבות וכלה בתשתיות, בבנקאות ובהייטק".

 

נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' אריאל פורת, פתח וסקר חלק מהאסטרטגיה של המוסד: "אנחנו במאמצים להגדיל את הנוכחות הבינלאומית שלנו, לחשוף את הרב-תחומיות שלנו ולנצל אותה לקשרים בינתחומיים ולא מהמסורתיים שבהם, לחזק את קשרי האוניברסיטה עם חברות ובעיקר עם תעשיות ההייטק והביו-טק לשם יצירת שתופי פעולה".

 

במפגש הזום נכחו שניים בעלי השם אריאל פורת – והכוונה היא לא רק לנשיא האוניברסיטה אלא גם למי שנתמנה השנה למנכ"ל סימנס בישראל העונה לאותו השם בדיוק. שניהם הודו שזו סיטואציה שונה. בכיר נוסף שהפתיע היה רון רוטר שנתמנה השנה למנכ"ל קבוצת קסטרו-הודיס, שהכין לכל בכירי השנה וכנהוג בארגוני בוגרים בעולם, אימונית חורף איכותית וממותגת בלוגו  האוניברסיטה.

 

ואלה הם הבוגרות והבוגרים שהתברגו למשרות בכירות במשק בשנת 2020 והשתתפו באירוע:

  • רון לבקוביץ, יו"ר דירקטוריון הבנק הבינלאומי
  • עו"ד תומר ראבד, מנכ"ל בי קום
  • אריאל פורת, מנכ"ל סימנס ישראל
  • יוני אופיר, סגן נשיא בכיר קושנר נדל"ן
  • גבריאל (גבי) מיודובניק, מנכ"ל נטפים
  • יאיר אבידן, המפקח על הבנקים בבנק ישראל
  • אשר לוי, יו"ר חברת הסייבר NSO
  • רון רוטר, מנכ"ל קבוצת קסטרו-הודיס
  • מירה מינס, מנכ"לית ויצו העולמית
  • יניב בכר, מנכ"ל תיכון אליאנס
  • ניר דגן, מנהל עסקים ראשי IES החזקות
  • פרופ' יניב שרר, מנהל בית החולים המרכז הרפואי ברזילי
  •  ד"ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים
  • שי-לי שפיגלמן, מנכ"לית משרד המדע והטכנולוגיה
  • גיל שרון, יו"ר דירקטוריון בזק
  • ליאור אשכול, מנכ"ל  Wolt ישראל
  • עמית אדרי, מנכ"ל משרד החינוך

 

אז מי פירגן לראש עיר? מי החמיא למפקח על הבנקים? מי הודה לשר לשעבר?

 

פתח רון רוטר, מבוגרי הדור הצעיר במפגש, והודה שהביקורים שלו באוניברסיטה אחרי שסיים את התואר היו לבקר את אשתו עדי, שלמדה אדריכלות בשעות הקטנות של הלילה.

 

את הגוורדיה הוותיקה יותר ייצגו מספר בכירים: יאיר אבידן, המפקח על הבנקים, שמחזיק בשלושה תארים מהאוניברסיטה, ואשר לוי, המשמש כיושב ראש בחברת NSO, לנדא דיג׳יטל פרינטינג וג׳נסל, אשר דיבר על הצורך במנטורינג ועזרה ליזמים, מנכלי״ם וחברות בתהליכי צמיחה.

 

את תחום החינוך יצגו שניים - מנכ"ל תיכון אליאנס יניב בכר, שהחל את דרכו בכפר הנוער בבן שמן, פרגן לראש העיר תל אביב על האוטונומיה ומרחב התמרון שהוא נותן לו בתקופה המאתגרת הנוכחית. השני הוא מנכ"ל משרד החינוך עמית אדרי, שדיבר על ההכרח בגמישות ניהולית ופדגוגית והאפשרות ללמד בכל מגוון הכלים ולא רק בכיתה, שיקדמו את המדינה בדור אחד קדימה.

 

רון לבקוביץ, יו״ר דירקטוריון הבנק הבינלאומי, אמר: "איתנותה של המערכת הבנקאית בישראל ומוכנותה למשבר מאפשרת מתן שרות ללקוחות לאורך תקופה זאת וחשוב מכך, מאפשרת הענקת אשראי לעסקים ומשקי בית ובכך מסייעת למשק".

לבקוביץ גם החמיא לפיקוח על הבנקים ולעומד בראשו, על המהלכים החשובים והרגישים שהוביל בתקופת המשבר.

רון הציע גם להסיר את גדרות הקמפוס כך שהאוניברסיטה תהווה חלק מהקהילה והעיר ולא סגורה בתוך עצמה: ״הגדר מסמלת הרבה יותר ממה שהיא״ הוא קבע.

 

את המגזר הנשי הציבורי ייצגו מנכ"לית משרד המדע והטכנולוגיה שי-לי שפיגלמן, אשר נכנסה לתפקידה ביוני ומתמודדת עם העדר תקציב על רקע הקורונה, ומנכ"לית וולט הנכנסת ליאור אשכול, שלמרות התקופה הבלתי יציבה עומדת בכל משימות המשלוחים שלה.

 

ניר דגן, מנהל העסקים הראשי של חברת IES תעופה ולשעבר מנכ"ל ארקיע, התחבר לזום מנמל התעופה השומם של אילת, דקה לפני עליה למטוס. מנכ"ל נטפים גבי מיודובניק סיפר שנכנס לתפקידו שבועיים לפני שהקורונה החלה ופסק: "הכל עניין של טיימינג".

 

יו"ר הדירקטוריון של בזק, גיל שרון, חזה כי "שנת 2021 תהיה משמעותית לחברה - אנחנו משקיעים בהשקת שתי רשתות אולטרה מהירות שתתרומנה משמעותית לכלכלת ישראל – השקת דור 5 שתאפשר שימוש בפס רחב יותר, ומיליון בתי אבי שיתחברו לסיב האופטי החדש".

 

תומר ראב"ד סיפר שהוא מעורב בארגון בוגרי NYU ומקווה להיות מעורב גם בארגון בוגרי אוניברסיטת תל אביב בכדי לטפח את הבוגרים ואת הדור הבא.

 

נשיא התאחדות התעשיינים ד"ר רון תומר, רוקח בהשכלתו, נכנס לתפקידו בפברואר, ביום שבו התחילו לדבר על עיכוב בשרשראות האספקה מסין, ועובד מול "ממשלה בלתי אפשרית שקשה לעבוד מולה".

 

נעל את האירוע פרופ' יניב שרר, מנהל בית החולים המרכז הרפואי ברזילי החולש על אוכלוסייה בת 600 אלף איש ובכללם יישובי עוטף עזה, ועדכן שגם הוא מתחיל לחסן את עובדיו תוך מספר ימים.

מחדשים קשר

לצורך איתור וזיהוי במערכת
To prevent automated spam submissions leave this field empty.
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>