מפגש מיוחד של נשיא אוניברסיטת תל אביב עם בוגרות ובוגרים שמונו לתפקידים בכירים במשק בשנת 2019

הקריירה הקולנועית של ליעד אגמון, האתגר של עו"ד אבי חימי, ההכרות של מנכ"ל הרכבת ומנכ"ל טלרד ועוד – בין התגליות שסיפק מפגש מיוחד של מנכ"לים בכירים במשק שנכנסו לתפקידם בשנת 2019 – כולם בוגרות ובוגרי אוניברסיטת תל אביב.

31 דצמבר 2019
מפגש מיוחד של נשיא אוניברסיטת תל אביב עם בוגרות ובוגרים שמונו לתפקידים בכירים במשק בשנת 2019

לשכתו של נשיא אוניברסיטת תל אביב פרופ' אריאל פורת נראתה לשעה קלה כמו מכפיל כח של מנכ"לים בכירים מאוד במשק. ולא בכדי. לראשונה אירח הנשיא, שגם הוא בוגר האוניברסיטה שנכנס לתפקידו בשנה החולפת, אנשי מפתח מובילים שמונו לתפקידים חדשים בשנת 2019, כולם ללא יוצא מן הכלל בוגרות ובוגרי אוניברסיטת תל אביב.

 

ראש ארגון  בוגרי האוניברסיטה סיגלית בן חיון, אשר הובילה את פורום הבכירים ביחד עם הנשיא ועם סגן הנשיא לקשרי חוץ ולענייני בוגרים עמוס אלעד, אמרה: "שנת 2019 הייתה שנה פורייה במיוחד והיא סיפקה לנו שורת מינויי בוגרות ובוגרים מגוונת מכל קצוות המשק, החל בבנקאות, מערכות ציבוריות, עמותות ומלכ"רים וכלה בהייטק, בתרבות ובאמנות".

 

נשיא האוניברסיטה ציין כי זהו מפגש של הבעת הערכה והוקרה, התייחס לחשיבותם של התפקידים הבכירים שבוגרי האוניברסיטה תופסים ואמר שמגוון התפקידים המיוצג במפגש משקף את אחת מהמטרות של האוניברסיטה - רב תחומיות. "נראה יותר ויותר מרכזים רב תחומיים שבעבר לא חשבנו שהם יכולים לחבור אחד לשני". הוא התייחס גם למגוון שבמניין חברי הסגל האקדמי המונה 2500 איש וציין כי למרות שכעת רק שלושה מהם מהקהילה הערבית הוא שואף לתקן ולשנות את המצב.

 

כמה מחברי הפורום עומדים כיום בפני אתגרי ענק הניצבים בחוד החנית של השיח הציבורי והתקשורתי.

 

ראש לשכת עורכי הדין עו"ד אבי חימי אמר: "אתגרי הלשכה גדולים, עלינו לייצב את המערכת, לשקם את אמון עורכי הדין בה ולשנות את הדי.אנ.איי של המקצוע, ולעשות הכל בענווה. וישנן גם סוגיות משפטיות בהן עלינו לנהוג בזהירות, שלטון החוק הוא שאלה של דמוקרטיה ולכן עלינו לנהוג באיפוק. המצב מאוד מורכב ובעייתי". הוא פנה לנשיא האוניברסיטה ואמר: "אנחנו לא שומעים מספיק את האקדמיה, ישנן סוגיות שהאקדמיה צריכה להביע בהם את דעתה".

 

מנכ"ל רכבת ישראל הנכנס מיכאל מייקסנר התייחס לאתגרי הרכבת: "נפרדתי מהפינוקים שהיו מנת חלקי בתפקידי הקודם ונכנסתי לתפקיד מאתגר שיש בו כמה חזיתות עיקריות - יחסי העבודה, העליה החדה בביקוש והטמעה של טכנולוגיות חדשות".

מייקסנר  ומנכ"ל טלרד הנכנס מוטי אלמליח, ששירתו יחד בחיל הקשר, שמחו להצטלם ביחד.

 

מוטי אלמליח הודה שהוא מאמין גדול בתקציבי עשייה למען הקהילה: "כשאני נכנס לתפקיד חדש אני מיד מכפיל את תקציבי העשייה בקהילה. אני באמת מאמין שזה באמת חשוב, בתור אחד שבעצמו מגיע מהפריפרייה".

 

מנכ"ל בנק מסד הטרי גבריאל טייטל אמר: "אנחנו בעצם בנק חברתי המשרת בעיקר מורות ותלמידי מכללות הוראה". הוא סרב להסגיר מה כמות הלקוחות של הבנק אבל אמר שמטבע הדברים רובן נשים. "אני יוצא הרבה לשטח ומתרשם ממעמדו של המורה בישראל, המורה במגזר הערבי הוא חצי אלוהים, אי אפשר בכלל להשוות אותו למעמדו של המורה בתל אביב".

 

גם יו"ר ויצו ישראל, אורה כורזים, התייחסה לקהילה הערבית וגילתה כי ויצו ישראל מקימה בשנים האחרונות מועצות נשים בקהילות השונות. כמו-כן, חשפה שבשבוע שעבר נפתחה מועצת נשים ראשונה במגזר הדרוזי. המודל הכלכלי של ויצו ישראל נשען כיום על פעילות המיזם החברתי של בגדים מיד שניה, לפיו כל גיוס הכספים מהמכירות חוזר לחברה.

 

יזם ההייטק שעשה את זה, ליעד אגמון, מייסד חברת דינמיק יילד שנמכרה למקדונלדס, מכהן כיום כמנכ"לה של החברה שהפכה לחברת בת של ענקית ההמבורגרים. הוא סיפר בחן רב שהחל את לימודיו בפקולטה למדעים מדויקים וכן למד קולנוע בפקולטה לאמנויות. בביה"ס לקולנוע וטלוויזיה ע"ש טיש פגש לראשונה את הבמאי  אבי נשר, ששכנע אותו לעשות ביחד את הסרט "סוף העולם" שמאלה" וכל השאר היסטוריה. הוא גילה גם כי האוניברסיטה היתה אחת מהלקוחות הראשונות של דינמיק יילד אבל שילמה מעט מאוד, רק 1,000 דולר.

 

מנכ"ל בית החולים לוינשטיין ד"ר חגי אמיר, אב לשבעה, טפח על השכם לידידו ד"ר זיו רוזנבוים המנכ"ל החדש של מרכז רפואי העמק. גם הוא האיר זרקור על ייחודו של בית החולים, המשקף אינטגרציה ייחודית בין יהודים וערבים, לא רק בין החולים השוכבים מיטה ליד מיטה אלא גם בין הרופאים, האחים והאחיות.

 

המצלמה קלטה שילובים מעניינים של מנכ"לים.

 

צילמה: יעל צור

 

 

הבוגרות והבוגרים שהשתתפו:

  • עו"ד אבי חימי - יו"ר לשכת עורכי הדין, בוגר הפקולטה למשפטים
  • עו"ד רומי קנבל - ראש מחוז המרכז בלשכת עורכי הדין, בוגרת הפקולטה למשפטים
  • רן היילפרן - מנכ"ל עיריית הוד השרון, בוגר הפקולטות לניהול, משפטים ומדעי הרוח
  • תא"ל יפעת ירושלמי תומר – יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר, בוגרת הפקולטה למשפטים
  • מוטי אלמליח - מנכ"ל טלרד, בוגר הפקולטות למדעי הרוח ולניהול 
  • עומר אונגר - מנכ"ל מאסטרקארד, בוגר הפקולטה לניהול
  • מיכאל מייקסנר - מנכ"ל רכבת ישראל, בוגר הפקולטה לניהול
  • ליעד אגמון - מייסד חברת Dynamic Yield שנמכרה למקדונלס, בוגר הפקולטה למדעים מדויקים וביה"ס לקולנוע וטלוויזיה בפקולטה לאמנויות
  • אודי כרמלי – מהנדס העיר תל אביב–יפו, בוגר ביה"ס לאדריכלות בפקולטה לאמנויות
  • שיר גולדברג - מנהלת אמנותית תיאטרון באר שבע – בוגרת הפקולטה לאמנויות
  • חיים מסילתי - יו"ר לשכת שמאי המקרקעין בישראל, בוגר הפקולטות למדעי הרוח ולמדעי החברה
  • אורה כורזים - יו"ר ויצו ישראל, בוגרת הפקולטה למדעי החברה
  • גבריאל טייטל – מנכ"ל בנק מסד, בוגר הפקולטה למדעי החברה 
  • ד"ר דגנית פיקובסקי-הברמן – סגנית נשיאת הפדרציה העולמית לאסטרונאוטיקה, בוגרת ביה"ס למדע המדינה, ממשל ויחסים בינלאומיים בפקולטה למדעי החברה  
  • ד"ר זיו רוזנבוים - מנכ"ל מרכז רפואי העמק, בוגר הפקולטה לרפואה
  • ד"ר חגי אמיר - מנכ"ל בי"ח לוינשטיין, בוגר הפקולטות לרפואה ולניהול
  • נגה אלבלך - מנכ"ל הוצאת הקיבוץ המאוחד - ספרית פועלים, בוגרת הפקולטות למדעים מדויקים, מדעי החברה ומדעי הרוח

מחדשים קשר

לצורך איתור וזיהוי במערכת
To prevent automated spam submissions leave this field empty.
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>