כיצד הפך מיזם סרטי תרבות גבוהה לפרויקט התיעודי הגדול בישראל?

הבמאי יאיר קדר בשיחה עם מבקר הקולנוע בנימין טוביאס במסגרת וובינר לבוגרות ובוגרי אוניברסיטת תל אביב על סדרת סרטי "העברים"

24 ינואר 2022

 

ארגון בוגרות ובוגרי אוניברסיטת תל אביב בראשות סיגלית בן חיון מודה למאות המשתתפים שלקחו חלק בוובינר "כיצד הפך מיזם סרטי תרבות גבוהה לפרויקט התיעודי הגדול בישראל" עם יוצר הסדרה זוכת הפרסים "העברים" - יאיר קדר, בוגר התכנית הרב תחומית והחוג לספרות עברית בפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטת תל אביב, ומבקר הקולנוע של ידיעות אחרונות, בנימין טוביאס, בוגר ביה"ס לקולנוע ע"ש טיש בפקולטה לאמנויות באוניברסיטת תל אביב.  

 

בפתח הריאיון שאל בנימין טוביאס את יאיר קדר על תקופת לימודיו בפקולטה למדעי הרוח לאור העובדה, כי ידע מגיל צעיר שעתידו המקצועי יהיה בעולם הקולנוע. קדר השיב כי בחר דווקא במדעי הרוח ולא בבית הספר לקולנוע כיוון שרצה לחוות תחומים נוספים, כדי להכיר טוב יותר את העולם לפני שיעשה את הסרט הראשון.

 

בהמשך  הריאיון התייחס יאיר קדר בשיחה לפרויקטים העכשוויים בהם הוא עוסק כעת במסגרת המשך פרויקט "העברים" והאתגרים העומדים בפניו כיוצר: "אחרי 16 הסרטים של העברים, עם הדמויות של הסופרים והמשוררים העברים והיהודיים והיידישיסטים, חשתי בצורך ללכת צעד אחד אחורה - אל עבר הדמויות שעומדות מאחורי הזהות שלנו - חציין ביהדות, חציין במודרניות, וכולן עיצבו איזה חלק משמעותי בנו - שלושה סרטים חדשים עכשיו בעשייה - על ברוך שפינוזה, שמביים דוד אופק, ומתמקד בחרמות ובחירות המחשבה, סרט על קרל מרקס שמביים בנימין פריידבנרג, על מקומו של מרקס במציאות העכשווית שלנו, שובו המסוים אל המציאות שלנו, והאקטיביזם הישראלי שבהשראתו דרך סיפור חייו, וסרט שאני מביים על זיגמונד פרויד שחוגג מאה שנה להמצאת האגו, המצאה שאין מי שפטור מצילה בעת החדשה. נושא המימון הוא תמיד אתגר - הרבה סרטים נופלים בדרך, והייתי שמח לו משאבים נוספים היו מאפשרים יצירת סרטים רבים יותר. יש לנו עבר מופלא, והעברים הם אמצעי מעולה לחגוג אותו, לצלול לתוכו ולהכיר אותו. כל העבר, כפי שאמר א״ב יהושע בסרט של העברים עליו, עוד לפנינו.  www.ivrim.co.il".

 

 

בין  הבוגרות והבוגרים שצפו בוובינר בשידור חי: 

  • נאוה מיכאל צברי, מנהלת מרכז שטראוס  במרכז רעיה שטראוס וחברת סגל באוניברסיטת תל אביב
  • אלה מירז, שופטת בבית משפט
  • אבי נודלר, יזם ובעלי HT

ועוד רבים אחרים .

 

אודות ארגון בוגרות ובוגרי אוניברסיטת תל אביב

לאוניברסיטת תל אביב  מעל ל-200,000 בוגרות ובוגרים, בהם רבים הנמנים על מובילי העשייה במדינת ישראל ,אשר מכהנים תפקידי מפתח בעולם המשפט, בתעשיית ההיי-טק, בבתי החולים, בכלי התקשורת, במערכת החינוך והתרבות וכמובן באקדמיה. מטרת ארגון הבוגרות והבוגרים היא מינוף יכולת ההשפעה של בוגרות ובוגרי האוניברסיטה ככוח תורם לחברה הישראלית, מתוך רצון לשרת את הבוגרות והבוגרים באשר הם על ידי שיתוף בידע ויצירת נטוורקינג מקצועי, כמו גם באמצעות יצירת הזדמנויות מעוררות השראה לבוגרות והבוגרים בארץ ובעולם.

משימת ארגון בוגרות ובוגרי אוניברסיטת תל אביב לטפח  קהילה שמשנה עולם .

 

 

מחדשים קשר

לצורך איתור וזיהוי במערכת
To prevent automated spam submissions leave this field empty.
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>