תיירות ישראלית - היום שאחרי

ארגון בוגרות ובוגרי אוניברסיטת תל אביב, בראשותה של סיגלית בן חיון, ממשיך בסדרת מפגשי העשרה לבוגריו והפעם שם זרקור על תעשיית התיירות, הנמנית כיום עם הסקטורים הרגישים ביותר במשק.

29 יוני 2021

בפאנל, שהתמקד במגמות, באתגרים ובהזדמנויות בעת הזו, בעיקר לאור הרלוונטיות לכך בימים האחרונים, השתתפו ארבעה בוגרים הנמנים עם מובילי עולם התיירות הישראלי:

  • אמיר חייק, נשיא התאחדות המלונות בישראל ויו"ר אל"ה תאגיד המיחזור, בוגר הפקולטה לניהול והפקולטה למדעי החברה
  • אסף זמיר, שר התיירות לשעבר, אשר מונה בימים אלה לתפקיד הקונסול הכללי בניו יורק, בוגר הפקולטה למשפטים
  • ענת סטריק דהאן, משנה למנכ"ל מלונות ישראל קנדה, בוגרת הפקולטה למדעי הרוח
  • רוני פיבקו, יו"ר, נשיא ומנכ"ל קבוצת קלאב הוטל וסגן נשיא התאחדות המלונות בישראל, בוגר הפקולטה למדעי החברה והפקולטה לניהול

 

להנחיית האירוע נבחרה בוגרת שמכירה מקרוב את תעשיית התיירות ומלווה אותה שנים - לי אברמוביץ, חברת מערכת חברת החדשות N12  של קשת 12, בוגרת הפקולטה למדעי החברה.

 

בין הדברים שעלו בוובינר:

אמיר חייק: "לדעתי צריך לשים יעד של 10 מיליון תיירים וזה יעד שצריך להיות מלווה בתשתיות, אטרקציות, שדה תעופה. ענף התיירות הוא ענף כלכלי מאוד ומעסיק עובדים בכל הארץ ובעיקר בפריפריה שם המוביליות גבוהה, בה פקיד קבלה יכול להפוך למנכ"ל ואפילו מנכ"ל הרשת. זה ענף מרתק ושמח. ענף שקשור ליחסי חוץ, ככל שיש יותר תיירים אנשים יראו שכדאי לבקר פה שוב. הענף הוא הכל: הוא תחום התעופה, הסוכנים, מורי הדרך, המסעדות והוא קשור להרבה גורמים שמרכיבים את ענף התיירות הישראלית".

 

ענת סטריק דהאן: "יש תהליך של מעבר לאוטומציה בענף שלנו. אפשר להגיע למלון לעשות צ'ק אין, להזמין את החדר דרך האינטרנט, להגיע למלון ואח"כ גם לפתוח את הדלת של החדר בעזרת אפליקציה בלי לעבור דרך הקבלה. זו רק דוגמא אחת מיני רבות על איך הענף הזה ממציא את עצמו מחדש, מתאים את עצמו לעולם של היום כל הזמן".

 

רוני פיבקו: "כיום ברחבי העולם, שבוע העבודה מתקצר מששה לחמישה ומחמישה לארבעה ימים בשבוע וכך יותר אנשים יצאו לחופש. ארצות המזרח ומדינות ברה"מ לשעבר נפתחו וגם אלו מחפשים לראות ולתור בעולם שהיה סגור להם ולכן יש כיום יותר תיירים ונופשים ממה שיש מלונות. יש צורך דחוף בבניית הרבה מאוד מלונות. זה אינטרס מובהק של משקיעים ושל המדינות ולכן יותר ויותר מלונות מכל הסוגים ייבנו בעידוד המדינות תוך מתן מענקי השקעה ליזמים״.

 

באירוע המקוון צפו בשידור חי, בין היתר, הבוגרות והבוגרים הבאים:

 

נדב פלטי, יו"ר חברת מפל תקשורת ומנכ"ל דורי מדיה; גיא באומן, מנכ"ל הסטארטאפ Tonara ; יובל פורת, מנכ"ל החברה לפיתוח עכו העתיקה ונצרת בע"מ; ד"ר דליה זליקוביץ, דירקטורית ורגלוטורית במועצת הרשות השנייה ועוד.

מחדשים קשר

לצורך איתור וזיהוי במערכת
To prevent automated spam submissions leave this field empty.
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>