סיפור שהוא כל הסיפור

ארגון בוגרות ובוגרי אוניברסיטת תל אביב בראשותה של סיגלית בן חיון, ממשיך בסדרת מפגשי השראה והעשרה לבוגריו והפעם שם זרקור על עולמות הסטוריטלינג – כי איך לספר את הסיפור, זה כל הסיפור

15 יולי 2021

סטוריטלינג מדויק הוא כמו מפתח. אם תסובבו את הסיפור נכון הדלתות יפתחו.

 

למעלה מ-900 בוגרות ובוגרים נרשמו להרצאתו של  ד"ר נועם פיינהולץ, הנחשב לגורו של עולם הסטוריטלינג, מרצה ומאמן בעולם הסיפורים התאגידיים ובעל ניסיון מצטבר ועתיר שנים של שידורי רדיו, פודקאסטים, סדנאות והרצאות, בוגר ביה"ס לקולנוע וטלוויזיה ע"ש טיש בפקולטה לאמנויות והפקולטה למדעי החברה באוניברסיטת תל אביב.

 

הנה כמה טיפים חשובים שנתן פיינהולץ לצופים:

הכר את הקהל – מי הקהל? מה הם יודעים? מה חשוב להם? איך הם מתחברים לנושא? עניתם על השאלות האלו... עכשיו אפשר לצאת לדרך.

 

לחשוב כמו הקהל - הקהל תמיד שואל את עצמו "מה יוצא לי מזה". נסו לשכנע אותו בערך הדברים שלכם. ספרו את הסיפור מנקודת המבט שלו. אם יש פער בידע או בנקודת המבט גשרו עליו בפתיחה.

 

לחשוב על היום שאחרי - מה המטרה התקשורתית שלכם? מה אתם רוצים שהקהל ידע / יחשוב / ירגיש / יעשה בסוף המפגש? על פי התשובות לשאלות הללו בנו את הפרזנטציה.

 

מה הקהל ידע - כלומר אילו נתונים (DATA) אני צריך להציג. אין צורך להעמיס בנתונים שלא ישרתו את המטרה התקשורתית שלכם.

 

מה הקהל יחשוב - כלומר במה אני רוצה לשכנע אותו. כאן לא מדובר על נתונים "קרים" אלא על עיצוב תודעה. מה תפיסת העולם אותה אני מנסה להעביר.

 

מה הקהל ירגיש - כלפי הבעיה שהצגתי, כלפי הפתרון, כלפי המציג או הגוף אותו הוא מייצג וכלפי עצמו בתוך ההקשר הנתון.

 

מה הקהל יעשה - יסגור עסקה? יתעניין וימשיך לפגישה נוספת? ישנה את ההתנהלות שלו? תחליטו מה אתם רוצים ובהתאם לזה תתחילו להגדיר מה הקהל צריך להרגיש, לדעת ולחשוב כדי להגיע לתוצאה הזו.

 

זיקוק עד 10 מילים - זקקו את הרעיון שלכם לכדי כותרת פשוטה של לא יותר מעשר מילים. אם הליבה של הרעיון ברורה לכם היא תהיה ברורה גם לקהל. אידיאלית, בחרו מסר אחד לכל אינטראקציה.

 

90 שניות פתיחה - חשבו היטב על הפתיחה. 90 השניות הראשונות הן קריטיות. תוך 90 שניות אתם צריכים להבהיר לקהל שכדאי לו להקשיב לכם, שמה שיש לכם לומר מספיק חשוב, חדש, מעניין ובעיקר רלוונטי אליו. 

 

כיצד לתפוס תשומת לב? דרך שאלה / נתון מפתיע / דוגמא / סיפור אקטואלי / פן אישי / מה יצא לך מזה כמאזין? הקהל ייתן לכם כמה שניות של חסד אבל עליכם להילחם על תשומת ליבו.

 

חוק טרנטינו – לכל סיפור יש התחלה, אמצע וסוף... אבל לא בהכרח בסדר הזה. מצאו את ה"תסריט" הנכון עבורכם, זה שמתחיל חזק, מגביר, ומשאיר את החלקים הקשים לרגע בו הקהל אתכם לגמרי. 

 

אז מי הגיבור? אם אתם עסק שמוכר שירותים הגיבור הוא לא אתם... המשתמש הוא הגיבור. מכאן תמשיכו לבד.

 

היה היה פעם - אנשים זוכרים סיפורים ולא סיסמאות. מצאו סיפור או דוגמא מוחשיים שיעבירו את המסר. במקרה של מיזם טכנולוגי לדוגמא ניתן לתאר את העולם לפני ואחרי המיזם או את חייו של משתמש אחד. במקרה של הצגת נתונים ניתן לצלול לנתון אחד מרכזי שסיקרן אתכם ולספר את הסיפור המלא מאחוריו”.

 

 

בין הבוגרות והבוגרים שהתחברו וצפו:

  • עו"ד דפנה מיתר-נחמד, משקיעה חברתית, מיוזמי ומקימי המכון למשפט ופילנתרופיה באוניברסיטת תל אביב, יו"ר משותף של קרן משפחת צבי ועפרה מיתר, מונתה לאחרונה ליו"ר חבר הנאמנים של אוניברסיטת תל אביב
  • דורי מנור, יו"ר קבוצת לובינסקי בע"מ
  • דורון שרם, עורך בידיעות אחרונות
  • מאיה פידלמן, יועצת מדינית במשרד החוץ
  • חזי הימלפרב, מנכ"ל 02Cure Ltd
  • משה זלצברג, מנכ"ל חברת תכנון השבבים Veriest Techtime
  • אבי חודין, מנכ"ל אלקטרה  SPC ועוד רבים.

מחדשים קשר

לצורך איתור וזיהוי במערכת
To prevent automated spam submissions leave this field empty.
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>