עולם ההייטק של המחר – המגמות, ההזדמנויות והאתגרים

ארגון בוגרות ובוגרי אוניברסיטת תל אביב, בראשותה של סיגלית בן חיון, ממשיך בעוצמה במסורת המפגשים עם בוגרות ובוגרים מעוררי השראה והפעם קיים אירוע שעסק בעולם ההייטק של מחר – תחת הכותרת From Startup Nation to Scale up Nation.

26 מאי 2021

 

 

באירוע נפגשו ארבעה בוגרים ש"עשו את זה" כל אחד בתחומו -

  • קובי מרנקו, מנכ"ל ומייסד שותף Arbe Robotics, בוגר הפקולטה למדעי הרוח  
  • יפעת אורון, Incoming Senior Managing Director at Blackstone and Head of the Firm's Tel Aviv Office, בוגרת הפקולטה לניהול 
  • עומר כילף, מנכ"ל ומייסד שותף של Innoviz Technologies, בוגר הפקולטות להנדסה ולניהול 
  • קרן מאיר רובינשטיין, מנכ"לית ונשיאת IATI האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות, בוגרת הפקולטות למדעי החברה, לניהול ולמשפטים 

את האירוע הנחתה ענבל אורפז, חוקרת בתוכנית ליפקין שחק במכון למחקרי ביטחון לאומי, יועצת אסטרטגית בתחומי החדשנות והסטארטאפים, דוברת ומרצה, בוגרת הפקולטות לאמנויות, לניהול ולמדעי החברה. 

 

בין הדברים שנאמרו בפאנל:

קרין מאיר רובינשטיין:

"הקורונה יצרה שינוי פרדיגמה עם שינוי משמעותי בתרבות האירגונית ודרכי עבודה. תקופה דיכוטומית של צמיחה משמעותית בהיי טק מלווה במאבק אינטנסיבי בין החברות על כוח עבודה איכותי לצד פיטורי עובדים, ושנת שיא בגיוס הון לצד ירידה בכמות העסקאות".

 

 יפעת אורון:

"העובדים מהותיים מאוד להצלחת והשא הערך בחברות. כמעט היחידים שצריך אותם זה העובדים. קרנות מבינות שאם אין לעובדים מספיק נתח הן אמורות להגדיל את נתח האופציות שלהם. מי שעלול להיפגע זה האנג'לים שהשקיעו בתחילת הדרך. היום יש לזה פתרון בתצורת סקנדרי, שבהם הם נקנים החוצה ע"י משקיעים שמגיעים בשלבים מאוחרים יותר. אבל את העובדים הכי צריך פה, הם כל הסיפור".

 

קובי מרנקו:

"אני חושב ששוק ההייטק הישראלי לא צריך להיות מוטרד משוק ההון ומהכסף. הוא צריך להיות מוטרד  ממה שקורה ביפו, ממה שקרה בבת ים ומאום אל פחם. אין ממשלה והמדינה איבדה את יכולתה לשלוט בנעשה. גם אם הנסד״ק יפול בשלושים אחוז יהיה מספיק כסף לסטראטפים בישראל״...

"בשנים הבאות תעשיית ההייטק תסבול מהסיטואציה הפוליטית בישראל ומהמצב שבו אנחנו נמצאים״....

״זו התקופה הכי טובה בתולדות העולם להיות יזם. אפשר באמת להשפיע על חיים של אנשים ויש הרבה דברים טובים שאפשר לעשות. אם בעבר ההייטק התעסק בהימורים ודברים פחות נחמדים היום התעשייה באמת משנה את העולם ויזמים ישראלים נמצאים כמעט בכל תחום שהוא חיוני לקיום העולם בדור הבא".

 

עומר כילף:

״אם יש מקום אחד שישראל יכולה להיות גאה בו וצריך להמשיך להשתמש בו, זה ביכולת שלה לייצר חדשנות ולהביא להישגים. זאת התדמית שבנתה אותה עשרות שנים, אבל אפשר להשתמש בזה כדי לתקן את הנראות של המדינה. אנחנו לא נוכל להסביר למה אנחנו המסכנים, כי אנחנו גדולים וחזקים, אבל אנחנו כן יכולים להיות האומה שמייצרת חדשנות ולהמשיך לפתח את הצד הזה וכך לתקן את איך ישראל נתפסת כלפי חוץ״.

 

לקראת סיום המפגש, שאלה אורפז את המשתתפים אם למישהו יש משהו להוסיף. על כך ענה עומר כילף: "תלמדו באוניברסיטת תל אביב!".

קובי מרנקו מיהר לחזק ואמר "לגמרי! סטטיסטית - זו בוודאי דרך נכונה להיות יזם".

 

בין הבוגרים שלקחו חלק וצפו בזמן אמת:

ליאור אובסיוביץ, שותף בקרן פימי, פז גלבוע, CTO P Ecosystems, גדי פרץ, מנכ"ל RGBT Total Strategy, ינון ברכה, מנכ"ל חברת פריים סנס ועוד רבות ורבים אחרים

מחדשים קשר

לצורך איתור וזיהוי במערכת
To prevent automated spam submissions leave this field empty.
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>