כיצד חיים, צומחים ומשגשגים בעולם ללא הפסקה?

ארגון בוגרות ובוגרי אוניברסיטת תל אביב מודה למאות המשתתפות והמשתתפים שלקחו חלק בוובינר 'רעשי רקע' עם ד"ר אורן טנא, בנושא שחיקה בחזיתות הבית והעבודה

05 ספטמבר 2021

ארגון בוגרות ובוגרי אוניברסיטת תל אביב בראשות סיגלית בן חיון אירח ביום חמישי בערב מאות בוגרות ובוגרים לוובינר עם ד"ר אורן טנא, בוגר ביה"ס לרפואה וביה"ס לפסיכותרפיה באוניברסיטת תל אביב, פסיכיאטר ומנהל המרפאות הציבוריות לבריאות הנפש במרכז הרפואי ת״א (איכילוב) ומרצה בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב.

 

את האירוע פתחה פרופ' תלמה הנדלר, פסיכיאטרית וחוקרת במדעי המוח של הרגש, מחלוצות תחום הדימות התפקודי של המוח בישראל, ראש מכון סגול לתפקודי המוח באיכילוב, פרופ' לפסיכיאטריה ופסיכולוגיה באוניברסיטת תל אביב, בוגרת הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב.

 

ד"ר אורן טנא התייחס בדבריו להבדלים בין "שחיקה" ל"דיכאון", שני מושגים השגורים בשפה היומיומית אך טומנים בחובם מצבים שונים והציג על רקע המציאות המאתגרת בה אנו חיים כיום, מהם ההבדלים המהותיים בין תפיסת מושג ה"שחיקה" כפי שהיכרנו בעבר לבין אינספור התמודדויות יומיומיות העשויות להוביל לשחיקה בהווה: "בעבר המושג שחיקה התייחס לעבודה. אבל מה עושים בעולם החדש שלנו שבו עבודה ובית כה מעורבבים? אכן שחיקה היא חוויה של עבודה, אבל גם של בית וגם של לימודים. ובקיצור: כולנו נשחקים בחזיתות החיים".

 

בהמשך התייחס לקשר בין המציאות האלטרנטיבית המשתקפת לנו באמצעות הרשתות החברתיות והקשר בינה לבין שחיקה: "בכמה צעדים פשוטים מנהלים, חברות וגם אנשים פרטיים, יכולים לתרום לשגשוג ולהיאבק בשחיקה! כבר כשאני קם בבוקר, אני מופצץ במידע. רובו שלילי. חלק אחר מעורר קנאה. במקביל לקיום היומיומי שלנו מתקיים עולם מקביל ומושלם ברשתות החברתיות. איך לא נשחקים אל מול עומס המידע? איך ניצלים מההפצצה הזו?".

 

בין הבוגרות והבוגרים שצפו בוובינר בשידור חי:

  • ארז פרלמוטר, מייסד ויו"ר "כל זכות"
  • חיים רפלובסקי, מנהל היערכות אסונות במגן דוד אדום לישראל
  • חזי הימלפרב, מנכ"ל אייסיקיור

ועוד רבים...

מחדשים קשר

לצורך איתור וזיהוי במערכת
To prevent automated spam submissions leave this field empty.
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>