מנכ"לית בנק ישראל, מנכ"לית בית לסין ומנכ"לית חברת פארמה, נפגשות לשיחה מעצימה

כמיטב המסורת, גם השנה ציין ארגון בוגרות ובוגרי אוניברסיטת תל אביב בראשותה של סיגלית בן חיון את יום האישה הבינלאומי באירוע חגיגי עם בוגרות מעוררות השראה ומשנות עולם.

10 מרץ 2021

את המפגש המקוון פתחה פרופ' אילנה אלי, יועצת נשיא אוניברסיטת תל אביב להוגנות מגדרית, שחשפה קצת מספרים: מחצית מכלל הלומדות באוניברסיטאות הן נשים, אבל בדרגת פרופסור מן המניין הן מהוות רק 20 אחוז.

 

בפאנל, אותו הנחתה כתבת הצרכנות והתיירות בחברת החדשות של ערוץ 12 לי אברמוביץ, בוגרת הפקולטה למדעי החברה באוניברסיטת תל אביב, השתתפו:

  • ד"ר שרון שחם, מייסדת ונשיאת  Karyopharm Therapeutics, בוגרת הפקולטות למדעים מדויקים, למדעי החיים ולניהול באוניברסיטת תל אביב
  • עו"ד שולמית גרי, מנכ"לית בנק ישראל, בוגרת הפקולטה למשפטים ע"ש בוכמן באוניברסיטת תל אביב
  • ציפי פינס, במאית ומפיקה, מנכ"לית ומנהלת אומנותית של תיאטרון בית ליסין ע"ש ברוך איבצ'ר, בוגרת הפקולטה לאמנויות באוניברסיטת תל אביב

 

לי אברמוביץ הגיעה לאוניברסיטה היישר מהקיבוץ והרגישה שהגיעה לפסגת שאיפותיה: "כתבות ותחקירים רבים שעשיתי בתחילת הדרך, התבססו על השראה שקיבלתי מהלימודים בחוג לפסיכולוגיה ולתקשורת - רכשתי כלים שמשמשים אותי עד היום".

 

ציפי פינס סיפרה שהוריה, ניצולי שואה, ייעדו אותה להוראה "כי יש הרבה חופשות", ורק כשגיא היה בן ארבע החלה את לימודיה באוניברסיטה. "רציתי ללמוד תיאטרון אבל אמרו לי שזה לא מקצוע, זו דרך חיים... ולכן למדתי במקביל עוד מקצועות. שכחתי את הבית והייתי עסוקה רק בלימודים".

 

הדוברות  האחרות שאלו את ציפי איך היא מגיבה כשאומרים עליה שהיא אישה חזקה. "אצלי זה היה עניין של התפתחות, לא היה לי שום חלום חוץ מלהיות בתיאטרון, לא נולדתי כאן ועברית לא הייתה שפת האם שלי, הדברים קרו עם הזמן. לא נורא להיות חזקה, אין צורך להתבייש בזה".

 

שולמית גרי סיפרה ששירתה בלהקה צבאית, והייתה גם דוגמנית: ״גדלתי במושב קטן בגליל העליון, והיה לי חלום לעשות צדק ולהיות עורכת דין. האוניברסיטה זימנה לי אתגרים חדשים ולימודי המשפט העניקו לי כלים אנליטיים, שמשמשים אותי עד היום. 

במשך 17 שנים עבדתי במכון ויצמן, וב-8 השנים האחרונות במכון שימשתי כמנכ"לית המכון וסגנית הנשיא למנהל וכספים. בהמשך התמודדתי על תפקיד מנכ"לית בנק ישראל – ולשמחתי נבחרתי לתפקיד".

 

שרון שחם  הודתה כי במהלך תשע שנות לימודי הכימיה ילדה את שני ילדיה, ודשא היא לא ראתה. "סביבת הלימודים העניקה לי את הכלי הכי חשוב - לחשוב. איך אתה ניגש לבעיה, מגדיר אותה ומציג פתרון. את זה אני מנחילה לעובדים שלי היום".

 

בנוסף, ציינה ש"בארצות הברית אנשים מאורגנים לפי ארגוני בוגרים של אוניברסיטאות ומאוד קשה להקים חברה בארה"ב, ועוד בבוסטון, כשאני שרון מרעננה, בלי קשר לאף אחת מהקליקות האלה. המזל היה שבעלי הוא מתוך העולם הזה, בקהילות של ג'ון הופקינז ומקומות נוספים, אבל בדיוק בגלל זה אני כל כך שמחה שארגון בוגרות ובוגרי אוניברסיטת תל אביב קם ויוצר את החיבור הזה גם בארץ. אני מקווה שיעשה עוד הרבה."

 

כולן הסכימו שהניהול הנשי שונה מהגברי במספר פרמטרים - החל מנאמנות למקום העבודה וכלה בשיטות ההקשבה; שהשנה האחרונה הייתה איומה ושלמדנו על עצמנו כנשים הרבה דברים.

הטיפ שלהן: "חשוב לחלום כי חלומות יוצרים מציאות, חלומות מחזקים ונותנים כוח. תגביהו את הרף בכל פעם מחדש".

 

בין הבוגרות והבוגרים שצפו באירוע בשידור חי:

השופטת דניאלה שריזלי, השופטת ורדה בן שחר, מנכ"לית נכסי געש אדוה רוגלין, יו"ר לשעבר ויצו העולמית רבקה לזובסקי, סמנכ"ל כספים בקבוצת קשטן דגנית מור–מרשק, יו"ר עמותת תן לפריון עפרה בלבן, מנכ"ל קבוצת פלזית-פוליגל עמיר אברמוביץ, סמנכ"לית הכספים לשעבר באל על דגנית פלטי ועוד רבות ורבים אחרים  

 

כהטבה מיוחדת, זכו משתתפות ומשתתפי האירוע בהקרנה מיוחדת של הסרט עטור השבחים "המועמדת המושלמת", המספר את סיפורה של רופאה צעירה מערב הסעודית, שמשקיעה רבות בעבודה בקהילתה הקטנה ולמרות זאת בכל יום מחדש נאבקת על כבודה ועל מקומה, רק בשל היותה אישה. היא מחליטה לעזוב את ערב הסעודית אך טעות רישום מונעת ממנה יציאה מהארץ. הסרט מקבל פה תפנית - כשהיא מגישה בקשה חדשה היא טועה ומגישה טפסים כמועמדת ל...ראשות העירייה. תחילה היא מנסה לבטל את הכל, אך כאשר היא זוכה לתמיכה מפתיעה מצד הנשים בעיר היא מבינה שקיבלה הזדמנות חד פעמית לעשות שינוי אמיתי. ייתכן שדווקא היא תהיה המועמדת המושלמת לתפקיד.

מחדשים קשר

לצורך איתור וזיהוי במערכת
To prevent automated spam submissions leave this field empty.
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>