פורום משאבי אנוש 2021: מאמצים את השינוי

ארגון בוגרות ובוגרי אוניברסיטת תל אביב, בראשותה של סיגלית בן חיון, הזמין את בוגריו לאירוע מקוון בנושא שהפך להיות אחד מאתגרי היום של הארגונים הגדולים – שימור וניהול המשאב האנושי.

10 פברואר 2021
פורום משאבי אנוש 2021: מאמצים את השינוי

בשיח שדן בעיקר בתמורות ובפתרונות של מנהלי משאבי האנוש בעת  הזו, השתתפו שלושה בוגרים מעוררי השראה:

  • ד"ר שושי חן, חוקרת ומרצה בפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב, בוגרת הפקולטות לניהול ולמדעי החברה באוניברסיטת תל אביב, שהתמקדה בהגדרה החדשה של המונח "חוסן ניהולי".
  • קרין טוקר, מנהלת משאבי אנוש אמדוקס ישראל, בוגרת הפקולטות למשפטים ולניהול באוניברסיטת תל אביב.
  • ואייל שוחט, מנכ"ל סודהסטרים, בוגר הפקולטות למשפטים ולניהול כולל לימודי חשבונאות באוניברסיטת תל אביב.

 

אייל שוחט הציג את אופן התמודדות החברה עם תקופת הקורונה ואת התרבות הארגונית המיוחדת שמהווה את התשתית להצלחת החברה גם בתקופה מאתגרת זו:

 

"כמו מרבית החברות הפועלות בפריסה עולמית, נאלצה סודהסטרים לבצע התאמות מהירות למציאות החדשה, לרבות שינוי תמהיל השיווק והרחבה משמעותית של המכירות בערוצים ישירים, צמצום מגוון המוצרים, בחינת היתכנותן של השקות חדשות ועוד. אולם מעבר לכך, כמו כל החברות והמדינות בעולם – לא הייתה לחברה תכנית סדורה להתמודדות עם מגיפה עולמית".

 

אייל העביר מסר חשוב בכל הקשור למשאב האנושי: "במצב כמו הקורונה, כאשר אין תכנית עבודה – התרבות הארגונית היא תכנית העבודה. ככל שקיימת תרבות ארגונית בריאה יותר ומוטמעת יותר – כך יוכל הארגון להישען עליה בזמנים של חוסר ודאות. כפי שציין אחד מאבות האסטרטגיה העסקית פיטר דרוקר: Culture Eats Strategy for Breakfast.

 

השתדלנו ליישם את ששת גורמי ההצלחה שמהווים את התרבות הארגונית שלנו. עם תחילת המגיפה פעלנו באומץ עסקי וקיבלנו החלטה שלא לפטר עובדים ולא להוציאם לחל"ת. הזרמנו אופטימיות ואנרגיה בארגון תוך שמירה על תקשורת ישירה, פתוחה ורציפה עם כלל העובדים. הקפדנו לתת מקום ליצירתיות והעמדנו משאבים לפיתוח מהיר של מכונת הנשמה ייחודית. הקפדנו לעבוד כחברה אחת תוך העצמת השותפות "חוצת הגבולות" בין כל העובדים שלנו. כל זאת עשינו במצוינות, ומבלי לעגל פינות מול האתגרים".

 

אייל הציג את תוצאות הסקר הארגוני שערכה החברה בחודש יוני, בשיא הקורונה. סודהסטרים הקפידה לערוך את הסקר בקרב כלל העובדים, כולל עובדי הייצור, ולמעלה מ-90% מעובדי החברה השתתפו בסקר: "שאלנו את העובדים על ההתנהלות שלנו בזמן המגפה – והרוב המכריע אמר שהחברה פועלת מעבר ומעבר למצופה. זו התוצאה של המחויבות האמיתית שלנו לערכים שלנו".

 

עוד ציין אייל את אחת ממטרות החברה – Defeating Inequality, והיא הצורך לתת לאנשים מרקעים שונים את התנאים המתאימים בכדי להצליח בצורה שווה. אחת הדוגמאות שהובאה הייתה פתיחת מפעל הרכבות מכשירים ביישוב הבדואי כסייפא, אשר אפשר לנשות היישוב הבדואיות להיכנס למעגל העבודה לראשונה בחייהן, וכך לייצר מעגלי השפעה על החברה והסביבה.

 

נכחו ושמעו בכירות ובכירי עולם משאבי אנוש מכל הקשת התעשייתית והעסקית ובהם:

  • אפרת שפירא, סמנכ"ל מש"א חברת "נס"
  • ארז אורלי, סמנכ"ל משאבי אנוש "הפניקס חברה לביטוח"
  • גלעד קהת, סמנכ"ל ומנהל אגף מש"א ומטה ב"לאומי קארד"
  • עינת מנחם–אמיתי, סמנכ"ל מש"א "דלתא גליל"
  • גלית מורג, סמנכ"ל מש"א "סוויספורט"
  • שלמה פארי, מנהל אגף מש"א "NDS"
  • יפתח יופה, מנהל מש"א "צ'ק פוינט"
  • אירית וייצמן, סמנכ"ל מש"א "ההסתדרות"
  • מורן קינן, מנהלת מש"א בנק הפועלים

ועוד...

מחדשים קשר

לצורך איתור וזיהוי במערכת
To prevent automated spam submissions leave this field empty.
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>