בוגרי אוניברסיטת תל אביב מקבלים מושג ירוק

ארגון בוגרי אוניברסיטת תל אביב משתלב היטב בסצנת הקנאביס המקומית הלוהטת, עם מספר רב של בוגרות ובוגרים העוסקים בנושא מהיבטיו השונים. ראש הארגון סיגלית בן חיון איתרה את הפוטנציאל והזמינה את הבולטים שבהם לפאנל מומחים, שמילא את האודיטוריום בבניין הקפסולה בביה"ס ללימודי הסביבה ע"ש פורטר באוניברסיטת תל אביב מפה לפה.

07 נובמבר 2019
בוגרי אוניברסיטת תל אביב מקבלים מושג ירוק

האירוע נשא את השם "מקבלים מושג ירוק", והדובר שהוא גם הבוגר הבכיר ביותר היה המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו, בוגר הפקולטה לרפואה. גרוטו נטש את המצגת שהכין מראש והעדיף לדבר מהלב, וסיפק מספר כותרות לחולים ולתעשייה.

 

 

פרופ' איתמר גרוטו עדכן כי משרד הבריאות שוקל יבוא והקלות רגולטוריות על קנאביס לשימוש רפואי, על מנת לענות הצרכים המידיים והחוסרים בשוק המקומי. מתוך דבריו:

  • "יש עדיין רופאים שצריכים לעבור את המהפך, לעבור מטיפול מבוסס מחקר ומדע לתפיסת עולם של טיפול רפואי בגישה אחרת. הנושא מייצר התנגדות מאופי הדברים. חלק מהגדול מהטיפול היום בישראל מבוסס על חוכמת המונים .
  • אני לא חושב שהיתרון של ישראל הוא לגדל מהר או טוב יותר אלא חזית המחקר והפיתוח הישראלית. זה הבסיס שלנו - לדעת יותר ויותר על הצמח והמרכיבים שלו ועל היעוד של כל מרכיב ומרכיב לכדי רפואה בהתאמה אישית.
  • למשרד יש מאגר מידע על כל המטופלים ועל סוגי השימוש, והמידע הזה מטרתו שיהיה נגיש לחוקרים.
  • הרגולציה בתחום משונה ביותר. ברמה העולמית קנאביס נחשב כסם מסוכן. בארה"ב אין היתר להכליל אותו בתרופות או בתוספים. אך בפועל יש הרבה תרופות שניתן להשיג און ליין. ישראל בחרה בדרך של התאמה לצרכי הציבור והשוק. ננסה לקדם את הקנאביס לשימוש רפואי בדרך של ניסוי ותעייה. השיטה היא רישיונות. מחוקרים ועד תעשיינים ומשתמשים. הממשלה דורשת אבטחת איכות ברמת תרופה ולכן המוצרים ימכרו בבתי המרקחת.
  • תמונת המצב כרגע: תוך זמן קצר קמו מגדלים ומפעלים רבים, זו תופעה שאפשר לראות רק בישראל. במקביל חל גידול במספר המטופלים מ-40 אלף ל-60 אלף ואין מספיק קנאביס לספק את הצרכים המקומיים. במשרד הבריאות אנחנו מתמודדים עם מציאת פתרונות. אנחנו מעוניינים שיכנסו עוד מגדלים ועוד מפעלים לשוק וזה יקרה בזמן הקרוב. לצורך זה אנחנו שוקלים הקלות רגולטוריות שיעבירו חלק מהאחריות ליצרנים, ועוד התאמות שלא אפרט עליהן.

 

פרופ' איתמר גרוטו סקר את האתגרים העומדים בפני משרד הבריאות ובהם מיפוי קווים גנטיים זהים של קנאביס בכדי ליצר אחידות מדויקת יותר, לשמור על איכות, לדאוג לאספקה רציפה כולל בחינה של יבוא זמני, לבסס את הקשר מטפל-מטופל ולבדוק את ההאחדה כיום שדומה במעט לעלות סבסוד צולב, ובכלל זה עירוב של ביטוחים וקופות חולים. לסיכום, הכריז כי קנאביס הוא כמו הסלוגן של אוניברסיטת תל אביב - מסע בעקבות הלא נודע".

 

בפאנל השתתפו מומחי הקנאביס הבוגרות והבוגרים הבאים: יו"ר ומנכ"ל נקסטר ויו"ר נקסטייג' ד"ר אורנה דריזין, יו"ר IBI קרנות נאמנות אלה אלקלעי, דירקטור בחברת קנביט ארז נבון, ראש מרכז חקר הביולוגיה של הסרטן וראש המרכז לרפואה תרגומית באוניברסיטת תל אביב פרופ' דן פאר, יו"ר קאנשור האלוף (במיל.) עידו נחושתן ומנכ"לית נישות ויועצת לקרן הנאמנות קנאביס שירי עדן.

 

 

מתוך דבריה של יו"ר IBI קרנות נאמנות אלה אלקלעי על הבאזז בשוק ההון:

"מי שיושב פה יודע שיש לשוק לאן להתפתח. קרנות הפנסיה לא נכנסו עדיין לתחום ורוב ההשקעות הן של פרטיים או של קרנות נאמנות שנסחרות בבורסה.לפני ההתכווצות, הגענו למצב ששליש מהמחזור היומי בבורסה היה ממניות קנאביס וזה היה נתון מדהים. הסיטואציה החדשה היא שהשווי נחתך בחצי מהשיא באפריל 2019. מה זה אומר? התשובה היא ניחוש, מחד אנו מסתכלים על שווקים עם פוטנציאל מכירות של מאות מיליארדי דולרים בשנה ומאידך מה שיקבע האם הם יתפתחו זה קצב השינוי הרגולטורי ומהירות המחקר והפיתוח. הרגולציה אצלנו נפתחת לאטה, בארה"ב ובמקסיקו צפויה התפתחות, כמו גם במדינות אירופאיות שונות. לא מעט מהכספים שגויסו בגאות בשווקים משמשים למחקר ופיתוח כך שיש סיבות טובות לאופטימיות. הרבה יותר קשה לחזות עתיד של חברה ספציפית ובהינתן שברגולציה עסקינן גם ציר הזמן לוטה בערפל. מה שברור היום כפי שהיה ברור גם לפני שנה שנתיים ושלוש זה שהפוטנציאל עצום והכסף שגויס בינתיים הושקע בפיתוח התעשייה וקידומה".

 

בין הבוגרים שנראו בקהל: מייסד קנאשור ניר פלס, מחלוצות הטיפול בקנאביס בישראל ד"ר ברקת שיף קרן, ונשיא אוניברסיטת תל אביב הקודם פרופ' יוסף קלפטר.

 

 

לכתבתו של צלי גרינברג על האירוע באתרכלכליסט>

 

לאלבום התמונות בפייסבוק>
 

מחדשים קשר

לצורך איתור וזיהוי במערכת
To prevent automated spam submissions leave this field empty.
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>